Projekty a aktivity
P R O J E K T Y
1. Projekt "Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II"
V rámci projektu "Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II" zamestnáme u nás v škole jedného špeciálneho pedagóga a dvoch asistentov učiteľa, ktorí budú vytvárať inkluzívny tím pomáhajúci znevýhodneným žiakom a žiakom zaostávajúcim vo výchovno-vzdelávacom procese.
2. Projekt "Podpora polytechnickej výchovy na základných školách"
Naša škola je paojená do projektu Podpora polytechnickej výchovy na základných školách. Okrem iných aktivít boli v rámci projektu vyškolení pedagógovia v predmetoch Biológia, Fyzika, Technika. Taktiež naša škola dostala veľké množstvo didaktický ch pomôcok na vyučovanie predmetov Biológia, Chémia, Fyzika, Technika. Taktiež sme zriadili odbornú učebňu na vyučovanie predmetu Technika a pánujeme vytvoriť i odbornú učebňu pre predmety Biológia, Chémia a Fyzika.
3. Zelená škola - enviromentálny projekt v spolupráci s rodičmi, obcou, pedagógmi za asistencie žiakov. Projekt práve pripravujeme a rozbiehame. Bližšie info:
- zsdvorniky.webnode.sk/news/zelena-skola-certifikacia1/https://zsdvorniky.webnode.sk/news/zelena-skola-certifikacia1/
- www.zelenaskola.sk/co-je-zelena-skola/o-programehttps://www.zelenaskola.sk/co-je-zelena-skola/o-programe
4. Projekt Unicef
5. Projekt Baterky na správnom mieste
V súčasnosti sa používa v každodennom živote široké spektrum prenosných elektronických zariadení, ktoré ako zdroj elektrickej energie používajú prenosné batérie a akumulátory, ako sú fotoaparáty, notebooky, MP3 a CD prehrávače, kamery, diktafóny, PDA, ....
Prenosné batérie a akumulátory sú ďalej používané v hračkách a prístrojoch v domácnostiach (svetelných zdrojoch, holiacich strojčekoch, ručných vysávačoch, prenosných počítačoch, mobilných telefónoch, bezdrôtových elektrických nástrojoch, ručnom remeselníckom náradí, ....) a podobných zariadeniach používaných v školách, obchodoch, reštauráciách, kanceláriách alebo nemocniciach.
Je dôležité, aby všetky prenosné použité batérie a akumulátory boli zozbierané a recyklované. Len vrátené batérie možno zbierať a len pozbierané batérie možno potom triediť a recyklovať.
Skúsenosti so zberom odpadov na Slovensku, ale aj v iných krajinách potvrdzujú, že práve deti a mladí ľudia s vysokou mierou spotreby prenosných batérií a akumulátorov majú veľký záujem zbierať použité prenosné batérie. Prostredníctvom ich zapojenia do vzdelávacích programov, výrazne prispievajú k zlepšeniu situácie v odpadovom hospodárstve v kategórii použitých prenosných článkov a batérií a teda majú výrazný podiel na zlepšení úrovne životného prostredia.
Cieľom projektu je upozorniť na dôležitosť zberu, separácie a zhodnotenia použitých prenosných bateriek a akumulátorov z komunálneho odpadu. Správnou separáciou je možné znížiť ich výskyt v komunálnom odpade, čím sa zníži aj riziko ohrozenia životného prostredia a zdravia človeka. Následne na skládkach a v spaľovniach mizne obrovský materiálový potenciál, ktorý možno využiť a šetriť tak primárne prírodné zdroje.
6. Zlepšenie prístupu k vzdelávaniu a vzdelávacích výsledkov žiakov so ŠVVP v Základnej škole Dvorníky
Cieľová skupina: Žiaci základnej školy
Ciele projektu: Zlepšiť prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť vzdelávacie výsledky a kompetencie žiakov v Základnej škole s materskou školou v obci Dvorníky. Aktivity projektu, ktorý sa bude realizovať v Základnej škole v obci Dvorníky, prispejú k pripravenosti žiakov na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, pripravenosti žiakov v základnej škole na strednú a na ich budúce pôsobenie na pracovnom trhu, resp. na prechod na nasledujúci stupeň vzdelávania, a to podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelaniu. Špecifická pozornosť bude venovaná zlepšeniu školského prospechu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v Základnej škole s materskou školou v obci Dvorníky.
Aktivity projektu: Činnosť pedagogického asistenta v ZŠ Dvorníky.Jeho úlohou bude realizovať jednotlivé aktivity zamerané na vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, tvorbu, inováciu, realizáciu vzdelávacích programov zameraných na podporu inkluzívneho vzdelávania, aktivity zamerané na vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP s ostatnými žiakmi. Zároveň sa bude rozvíjať spolupráca s rodičmi a komunitou. Svojou prácou sa bude pedagogický asistent snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Jednotlivé činnosti vykonávané pedagogickým asistentom na Základnej škole s materskou školou v obci Dvorníky budú prebiehať:
• vo výchovno-vzdelávacom procese,
• v práci so žiakmi vo voľnočasových aktivitách,
• v spolupráci s rodinou.